شیوه نامه دومین جشنواره دانشجویی پویش
به منظور حمایت و تشویق از فعالیتهای پژوهشی و همچنین فعالیتهای حرفهای دانشجویان با استعانت از درگاه خداوند متعال، معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان اقدام به برگزاری دومین جشنواره پویش می نماید. به همین منظور از دانشجویانی که در فعالیتهای پژوهشی و گزارش نویسی علمی فعالیت کارورزی موفقیتهای قابل توجهی کسب کردهاند دعوت می شود تا با تکمیل گزارشنامه و شرکت در همایش، موجبات غنای هر چه بیشتر اجرای این جشنواره را فراهم آورند.
اهمیت و ضرورت
نوع و سطح فعالیت های پژوهشی یکی از شاخص های اصلی توسعه و پیشرفت محسوب می شود. موفقیت در تمام فعالیت ها به گونه ای به گسترش فعالیت های پژوهشی بستگی دارد. در واقع پژوهش یکی از محورهای مهمی است که ضامن پیشرفت و توسعه به شمار می آید. همه آنچه به عنوان پیشرفت علوم در دوره های گوناگون تاریخ می شناسیم، حاصل تلاش افرادی است که در کار خود رویکردی پژوهشی داشته اند و ذهن پرسشگرشان همواره محرکی برای فعالیت های پژوهشی آنان بوده است. معلمی هم که با تکیه بر پژوهش تدریس خود را انجام دهد، با اطمینان بهترین تدریس را خواهد داشت. پس لازمه موفقیت در حرفه معلمی داشتن روحیه پژوهشی است.
اهداف جشنواره
- ایجاد شور و نشاط علمی و حرفهای و تشویق و ترغیب دانشجویان به انجام فعالیتهای پژوهشی و حضور تاملی در برنامه کارورزی و ایجاد بستر مناسب برای ارائه یافتههای آنها
- فراهم ساختن بستری مناسب برای بروز و ظهور استعدادها و خلق آثار علمی، پژوهشی و حرفهای دانشجویان
- شناخت دانشجویان مستعد و ترغیب آنان برای پژوهش بیشتر و استفاده بهینه از توان آنها
- شناخت نقاط قوت و ضعف دانشجو معلمان در زمینه امور پژوهشی
مخاطبین
- کلیه دانشجویان دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد
افرادی که به جشنواره دعوت میشوند:
- نفرات برتر مسابقات سه گانه( مسابقات سال تحصیلی پیوسته)
- افرادی که طبق بند2 نحوه انتخاب، امتیاز لازم را کسب کرده باشند.
زمان:
- مهلت دریافت آثار تا آخر مهرماه 1396
- اجرای جشنواره آذرماه 1396
شرایط انتخاب آثار
الف- نحوه انتخاب
- فعالیتهای پژوهشی دانشجویان شرکت کننده در زمان مذکور فقط در طول دوره تحصیلی کارشناسی وکارشناسی ارشد درنظرگرفته می شود.
2-کسب حداقل10 امتیاز برای دانشجویان دوره کارشناسی و 15 امتیاز برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد ضروری است تا از طرف استان برای شرکت در جشنواره معرفی شوند.
ب- معیارهای انتخاب
1-امتیازات فعالیتهای پژوهشی و حرفهای دانشجویان مطابق با جدول امتیازات مندرج دراین شیوه نامه محاسبه خواهد شد.
2- به مقالاتی که دارای پذیرش ازمجلات علمی–پژوهشی و علمی–ترویجی مورد تایید وزارت علوم میباشند نیز مطابق با جدول مندرج در شیوهنامه، امتیاز تعلق خواهدگرفت.
3- در مورد فعالیتهای پژوهشی که به صورت گروهی بوده برای کسب امتیاز مساوی باید توافقنامه پیوست شود .در غیر این صورت بر اساس جدول شماره1 امتیاز تعلق خواهدگرفت.
4- در تخصیص امتیاز مقالات مشترک دانشجویان با اساتید، نام استادراهنما و مشاورحذف شده و بر اساس ترتیب دیگر نویسندگان در مقاله و مطابق با جدول1امتیاز تعلق خواهدگرفت.
5- درخصوص مقالات ارائه شده درکنفرانسهای ملی و بینالمللی، حداکثر امتیاز2 مقاله در یک کنفرانس، قابل محاسبه است.
ج- نحوه اجرا
مراحل انتخاب دانشجوی پژوهشگر برگزیده به شرح زیر است:
1- تکمیل نمودن گزارشنامه و جداول مربوطه توسط دانشجوی داوطلب و تحویل آن به کارشناس پژوهش محل تحصیل به همراه مدارک و مستندات
- بررسی مدارک و گزارشنامه توسط کارشناسی پژوهش پردیس و استان و دریافت تأییدیه افراد منتخب با معرفی به سازمان مرکزی (هر استان حداکثر 5 نفر)
د- زمینه فعالیتها
فعالیتها در دو بخش اصلی و فرعی به شرح جداول زیرتدوین شده است.
الف) فعالیتهای بخش اصلی
|
ردیف |
عنوان فعالیت |
افراد شرکت کننده |
حداکثرامتیاز در واحد کار |
حداکثر امتیاز در موضوع |
|
|
روایت نگاری تاملیتجربیات کارورزی دانشجومعلمان/ و سایرتجارب زیسته آموزشی درحین تحصیل |
دانشجویان سال سوم به بعد |
|
|
|
|
تجربه زیسته تاملی نومعلمان(فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان) از تدریس خود |
|
|
|
|
|
پایان نامههای دانشجویان کارشناسی ارشد در زمینه نیازهای تربیت معلم |
دانشجویان کارشناسی ارشد |
|
|
|
|
مقاله نویسی برگرفته از فعالیت تحلیل محتوای یک کتاب درسی متناسب با رشته تحصیلی |
کلیه دانشجویان |
|
|
|
|
ساخت وسیله و یا همکاری در تجهیز وراه اندازی آزمایشگاه به همراه تاییدیه |
کلیه دانشجویان |
|
|
|
|
اکتشاف، ابتکار، نوآوری، اختراع، ابداع مورد تأیید مراجع علمی معتبرکشور، دارای تأییدیه اداره ثبت شرکتها و یا شورای پژوهشی استان( با تأکید بر حوزه آموزش) |
کلیه دانشجویان |
|
|
|
|
تولید محتوای آموزش الکترونیکی مرتبط با رشته تحصیلی |
کلیه دانشجویان |
|
|
|
|
کسب مقام در جشنواره های معتبر ملی و بین المللی( خوارزمی، فارابی، رازی ...) |
کلیه دانشجویان |
رتبه اول 10 – رتبه دوم 8- رتبه سوم 6 |
|
|
|
کسب مقام در پویش تابستانه |
دانشجویان شرکت کننده در پویش تابستانه |
|
|
بخش ب) فعالیتهای بخش فرعی:
|
|
نوع فعالیت |
شرکت کنندگان |
حداکثر امتیاز در 1 واحد کار |
حداکثر امتیاز در موضوع |
|
1 |
مقاله علمی پژوهشی پراستناد و داغ بر اساس گزارش پایگاههای ISCدر PESI و ISI در ESI |
کلیه دانشجویان دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد |
|
|
|
2 |
مقاله علمی–پژوهشی نمایه شده در لیست ISC وزارت علوم، تحقیقات و فناوری |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
مقاله علمی- پژوهشی چاپ شد ه در دائره المعارفهای معتبر داخلی و خارجی |
|
|
|
|
5 |
مقاله چاپ شده در مجلات علمی - ترویجی |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
مقاله علمی- پژوهشی چاپ شده درسایر مجلات معتبر بین المللی |
|
|
|
|
8 |
مقاله علمی کامل چاپ شده در مجموعه مقالات همایشهای علمی معتبر بین المللی و ملی(حداکثر 2 مقاله) |
|
|
|
|
9 |
تألیف کتاب و انتشار توسط انتشارات معتبر |
|
|
|
|
10 |
ترجمه کتاب و انتشار توسط انتشارات معتبر |
|
|
- قبل از برگزاری جشنواره، کلیه پردیسها به توجیه دانشجویان علاقه مند به شرکت اهتمام نمایند .
- هریک از بخش های فرعی و اصلی 50 درصد از امتیازات کل را به خود اختصاص داده است
- ارائه دهندگان اثر الزاماً بایستی دانشجو باشند وآثاری که با همکاری استادان انجام شده باشد نیز پذیرفته خواهد شد. لازم به ذکر است پژوهشگران تا 6 ماه پس از فارغ التحصیلی نیز می توانند به عنوان ارائه دهنده در این جشنواره شرکت نمایند.
- به دانشجویان برگزیده فرصت ارائه فعالیت پژوهشی در جشنواره داده خواهد شد.
- تاریخ پذیرش کلیه مقالات از 1/10/95 به بعد می باشد[1]
جدول1 – میزان تخصیص امتیاز به فعالیتهای پژوهشی مشترک دانشجویان
|
تعداد همکاران |
سهم هر یک از همکاران از امتیاز مربوط |
مجموع ضرایب |
|
|
اول |
بقیه همکاران |
||
|
1 |
100% |
- |
|
|
2 |
90% |
60% |
150% |
|
3 |
80% |
50% |
180% |
|
4 |
70% |
40% |
190% |
|
5 |
60% |
30% |
180% |
|
6 و بیشتر |
50% |
25% |
175% |
تذکر : گزارش نامه را میتوانید از فایل های ضمیمه دریافت کنید.
شیوه نامه دومین جشنواره دانشجویی پویش
2