پردیس شهید رجایی فارس

تداوم همکاری دانشگاه با وزارت آموزش و پرورش در اجرای برنامه تعالی مدیریت آموزشگاهی

در جلسه ای با حضور سرپرست دانشگاه ، مهندس زرافشان معاون آموزش متوسطه و دبیر شورای سیاست گذاری برنامه تعالی مدیریت وزارت آموزش و پرورش و همچنین اعضای کمیته علمی ارزیابی مدارس تحت پوشش برنامه تعالی، نحوه همکاری دانشگاه در اجرای این برنامه ملی بررسی گردید. در این جلسه دکتر مهرمحمدی تلاش برای توسعه و تعالی مدیریت آموزشگاهی را همراستا با دغدغه های دانشگاه دانستند  و اظهار امیدواری نمودند که از طریق این برنامه بتوان با تمهید شرایط مطلوب در مدرسه، فرصت مناسب را برای ایفای نقش موثر خروجیهای دانشگاه در سطح مدرسه فراهم ساخت . ایشان وضعیت کنونی مدارس را نیازمند به بهبود و توسعه دانستند که می توان با این همکاریها ، موجبات شتاب هر چه بیشتر  در مدارس را برای ارتقاء تحصیلی و آموزشی فراهم آورد . سرپرست دانشگاه ، همکاری در برنامه تعالی مدرسه را زمینه ساز همکاری های بیشتر با وزارت آموزش و پرورش دانستند . ایشان اشاره کردند که این برنامه نقش مهمی در آشنایی اساتید دانشگاه با این موضوع و جهت گیری های آن و نیز ایجاد جریان نوآورانه در مدیریت آموزشگاهی دارد.

آقای زرافشان معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیز ضمن ابراز خوشحالی از تجربه این همکاری ، افزودند ما به دنبال نهادینه سازی همکاری دانشگاه و وزارت آموزش و پرورش هستیم. ایشان تجربه همکاری دانشگاه با وزارت آموزش و پرورش در برنامه تعالی را از نمونه های موفق تعامل بین این دو بخش ارزیابی نمودند  که باید تداوم یابد.  دبیر شورای سیاست گذاری برنامه تعالی مدیریت آموزشگاهی  وزارت آموزش و پرورش  با تاکید بر اهمیت تحول در مدیریت آموزشگاهی ،  اظهار داشتند که ما می توانیم با ایجاد شبکه ای موفق با ساختار قابل قبول از تجربه معلمان با سابق، این همکاری را ارتقاء بخشیم. ایشان بیان نمودند بزرگترین سرمایه ایجاد شده در این برنامه، سرمایه انسانی است که در این فرایند توانمند شده اند. زرافشان افزودند این برنامه جهت تحقق کامل و ایجاد شایستگی در مدارس به زمان نیاز دارد. سپس ایشان بر اهمیت وارد نمودن شاخص های کیفی در ارزیابی و فرایند این برنامه تاکید کردند .

در ابتدای جلسه دکتر ساکی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه به ارائه فعالیت ها و اقدامات دانشگاه بر اساس مفاد مندرج در تفاهم نامه همکاری در طی یکساله گذشته پرداختند و اظهار داشتند بحمدالله تمامی این تعهدات از جمله برگزاری کارگاههای آموزشی، برگزاری گردهمایی ها،  تشکیل کمیته های ستادی و استانی ، اصلاح شاخص ها و استانداردهای مندرج در دفترچه، نظارت مداوم بر کمیته های استانی، راه اندازی فروم و تالار گفتگو برای ارزیابان استانی و ارزیابیها به صورت کامل اجرا شده اند . ایشان در ادامه به ارزیابی شیوه های همکاری پرداختند و پیشنهادهایی مانند تغییر زمان ارزیابی ، ایجاد سامانه یکپارچه برای ارزیابی و افزودن سهم کیفیت آموزش به ارزیابی برای آینده همکاری ارایه نمودند .