سوابق تحصیلی، علمی، پژوهشی دکتر فرشید قاسمی
سوابق تحصیلی:
- لیسانس: علوم تربیتی ، فوق لیسانس: مدیریت و برنامه ریزی آموزشی ،دکترا: برنامه ریزی درسی
مقام های پژوهشی
|
عنوان |
|
رتبه سوم مدیران پژوهشی وزارت آموزش و پرورش در سال91 |
|
مدیر پژوهشی برتر استان فارس در آموزش و پرورش در سال1388 |
|
پژوهشگر برترسازمان آموزش و پرورش استان فارس در سال 1382 |
سوابق شغلی
|
عنوان فعالیت |
|
معاون پژوهش برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش فارس |
|
مسئول پژوشکده معلم استان فارس و کارشناس مسئول تحقیقات فارس |
|
دبیر شورای تحقیقات آموزش و پرورش استان فارس |
|
دبیر پروژه برگزاری مسابقات علمی و عملی در سطح استان فارس در سالهای 78 الی 81 |
|
عضو اتاق فکر فرماندهی نیروی انتظامی فارس |
|
مسئول انجمن مطالعات و برنامه درسی استان فارس |
|
عضو کمیسیون تخصصی شورای تحقیقات فارس |
|
عضو گروه هماهنگی پژوهشی کاربردی استان فارس |
|
عضو کمیته بررسی آثار و تألیفات و تحقیقات استان فارس |
|
عضو شورای برنامه ریزی پژوهشسرای دانش آموزی استان فارس |
|
ویراستار و نویسنده پیک های نوروزی از سال 76 الی 81 در سطح استان |
|
عضو کمیته نظارت بر برنامه ریزی درسی دوره ابتدایی استان فارس |
|
دبیر کمیته اجرایی همایش نوآوری در برنامه های درسی دوره ابتدایی ایران |
|
عضو کمیته جشنواره خوارزمی |
|
داور جشنواره نوآوری و شکوفایی استان فارس |
|
عضو کارگروه پژوهش ،آماری و فناوری استان فارس |
|
عضو شورای برنامه ریزی آموزش و پرورش استان فارس |
|
عضو کمیته جشنواره روشهای تدریس |
|
کارشناس گروههای آموزشی استان |
تدریس
|
عنوان دروس تدریس شده |
دانشگاه محل تدریس |
|
سازمان و مدیریت –مقدمات برنامه ریزی درسی -مقدمات تکنولوژی آموزشی-طراحی و تولید رسانه های آموزشی- |
دانشگاه شیراز |
|
اصول و روش های برنامه ریزی درسی (کارشناسی ارشد)-روش تحقیق-روشهای آماری-اصول و مبانی آموزش وپرورش-راهنمایی شغلی-پروژه تحقیقاتی-اصول و فلسفه آموزش وپرورش |
آزاد اسلامی واحد مرودشت |
|
روشهای پیشرفته تدریس-روش تحقیق –کاربرد رایانه-روشهای عمده و متداول آموزش-مبانی و اصول برنامه درسی(تمام دروس در مقطع کارشناسی ارشد تدریس شده است) |
آزاد اسلامی واحدارسنجان |
|
پروژه-پژوهش های انفرادی |
دانشگاه پیام نور |
|
افدام پژوهی-روش تحقیق-تحلیل برنامه درسی-بدو استخدام |
مراکز تربیت معلم |
|
روش تحفیق در علوم تربیتی-تامین مدرس فنون و روش های تدریس-نظارت و راهنمایی آموزشی-شیوه های پرورش خلاقیت- |
دوره های ضمن خدمت معلمان |
توانایی استفاده از منابع و بانک های اطلاعاتی
|
عنوان مهارت |
|
مفاهیم پایه فناوری اطلاعات |
|
استفاده از کامپیوتر و مدیریت فایلها |
|
واژه پردازها |
|
صفحه گسترده |
|
بانک های اطلاعاتی |
|
ارائه مطلب |
|
اطلاعات و ارتباطات |
|
آشنایی کامل با نرم افزار آماری SPSS |
تألیفات
|
محل وسال چاپ |
عنوان کتاب |
|
انتشارات آزمون نوین 1378 |
خلاقیت و نوآوری همراه با تکلیف شب ویژه چهارم |
|
انتشارات آزمون نوین 1381 |
خلاقیت و نوآوری همراه با تکلیف شب ویژه پنجم |
|
انتشارات آزمون نوین 1380 |
راهبردهای پرورش خلاقیت در معلمان و دانش آموزان |
|
نشر بخشایش1381 |
روشهای پژوهش برای کودکان |
|
انتشارات آزمون نوین 1378 |
کتاب کار کودک ویژه پاییز |
|
انتشارات آزمون نوین 1378 |
کتاب کار کودک ویژه زمستان |
|
انتشارات آزمون نوین 1378 |
کتاب کار کودک ویژه بهار |
|
انتشارات نوید-صبوری از سال 78تا81 |
تالیف پیک های نوروزی استان فارس |
طرح های پژوهشی
|
مسئولیت |
عنوان پژوهش |
|
مجری |
بررسی عوامل مؤثر در جذب کارکنان واجد شرایط برای اجراز پست مدیریت آموزشگاه های متوسطه و راهنمایی در شهر شیراز1377 |
|
مجری |
رتبه بندی مناطق آموزشی استان فارس بر اساس شاخص های توسعه آموزشی (شناسایی مناطق محروم آموزشی استان فارس)1381 |
|
مجری |
بررسی و سند کاوی اسناد و صورتجلسات حوزه معاونت آموزش عمومی استان فارس و ارائه راه های عملیاتی جهت تدوین منشور اصلاحات1381 |
|
مجری |
گزارش طرح جامع ارزشیابی آموزشهای فنی و حرفه ای رشته نقشه برداری1384 |
|
مجری |
گزارش طرح جامع ارزشیابی آموزشهای فنی و حرفه ای رشته ساختمان1384 |
|
مجری |
گزارش طرح جامع ارزشیابی آموزشهای فنی و حرفه ای رشته ماشین آلات کشاورزی1384 |
|
مجری |
گزارش طرح جامع ارزشیابی آموزشهای فنی و حرفه ای رشته صنایع غذایی1384 |
|
مجری |
گزارش طرح جامع ارزشیابی آموزشهای فنی و حرفه ای رشته صنایع دستی1384 |
|
مجری |
ارزیابی آموزش خلاقیت در برنامه درسی علوم تجربی دوره ابتدایی: ارائه و اعتباربخشی چارچوب مفهومی- تجربی برای آموزش خلاقیت |
|
هماهنگ کننده |
هماهنگ کننده استان فارس در طرح های پژوهشی بین المللیTIMSS & PIRLSاز سال84 تا88 |
|
همکار |
مطالعه مولفه های اصلی (نظام تحقیق و توسعه)1385 |
|
همکار |
تاثیر آموزش تکنیک های ذهن انگیزی،سوالات ایده بر انگیز و تفکر جانبی درایده پردازی کار آفرینی دانش آموزان سال سوم هنرستان های شیراز |
الف)مقالات چاپ شده در فصلنامه های علمی پژوهشی
|
محل وسال چاپ یا پذیرش |
عنوان مقاله |
|
نشریه تخصصی مهندسی فرهنگی سال چهارم اذر 1388 |
سیمای خلاقیت در گستره ایات الهی |
|
درفصلنامه علمی –پژوهشی نوآوری های آموزشی شماره 13 پاییز 1384 |
بررسی تاثیر آموزش درس پرورش خلاقیت در کودکان بر افزایش خلاقیت دانش آموزان دختر سال سوم رشته کودکیاری هنرستانهای شیراز
|
|
درفصلنامه علمی –پژوهشی مطالعات برنامه درسی1387 |
ارزیابی اهداف و محتوای کتابهای علوم تجربی دوره ابتدایی از دیدگاه الگوی آموزش خلاقیت |
|
درفصلنامه علمی –پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز 1388 |
تاثیر آموزش خلاقیت به کودکان دبستانی بر اساس الگوی پلسک |
|
فطلنامه علمی –پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی سال دوم شماره 4زمستان 90 |
مقایسه تاثیر داستانهای فلسفی ایرانی ،غیر انسانی و داستانهای عادی بر رشد تفکر فلسفی کودکان پایه اول ابتدایی |
ب )مقالات چاپ شده در نشریات نمایه شده بین المللی
|
The relationship between creativity and achievement motivation with high school students entrepreneurship |
ELSEVIER –science direct Procedia -social and Behavioral Sciences 30 (2011)1291-1269 WCPCG-2011 |
|
Presenting a Model of Predicting Cognitive Engagement in Terms of Epistemological Beliefs and Achievement Goals |
ASEAN regional union of Psychological societies 3 RD Congress 2010 KUALALUMPUR 2-3 OCT |
|
Investigating the relationships between achievement motivation, self-esteem and education with creativity in pre-school teachers in Arsanjan |
Journal of American Science 2012;8(9) |
|
Effects of Teaching Philosophy through child Literature on the citizenship skills of Kindergarten student in the city of Shiraz |
European Journal of Scientific Research ISSN 2301-2005 Issue 4 April, 2013, pp.485 - 492 © FRDN, Inc. 2012 |
|
Effects of Pottery Learning onpreschoolers’ Motor-Cognitive Skills in Boshruyeh |
ISSN 2090-4304 Journal of Basic and Applied Scientific Research www.textroad.comJ. Basic. Appl. Sci. Res., 3(4)234-236, 2013 © 2013, TextRoad Publication |
ج)مقالات ارائه و یا چاپ مقالات در کنگره های داخلی و خارجی
|
محل وسال چاپ یاپذیرش |
عنوان مقاله |
|
درششمین همایش انجمن مطالعات برنامه درسی ایران |
مبانی وچارچوب برنامه درسی خلاقانه مبتنی بر ict در دوره ابتدایی |
|
هشتمین همایش انجمن مطالعات برنامه درسی(جهانی شدن و بومی ماندن) |
برنامه درسی پنهان در رهگذر جهانی شدن و بومی ماندن
|
|
تحول بنیادین در آموزش و پرورش-مازندران |
تحول در برنامه درسی با تأکید بر رویکرد پرورش خلاقیت |
|
مجموعه مقالات هفته پژوهش سال82 استان فارس |
شیوه های جذب نیروهای کارآمد به عرصه پژوهش |
|
مجموعه مقالات هفته پژوهش سال83 استان فارس |
مهارت های تفکر انتقادی و اقدام پژوهی |
|
مجموعه مقالات هفته پژوهش سال84 استان فارس |
سبک تفکر ترکیبی |
|
مجموعه مقالات هفته پژوهش سال85 استان فارس |
باهم نگری(راهبردهای آینده نگرانه برای معلمان) |
|
مجموعه مقالات هفته پژوهش سال86 استان فارس |
نقش پژوهش در تولید علم و ایجاد تحول |
داوری مقالات پژوهشی
|
مجله |
عنوان |
|
پژوهش های برنامه درسی |
مقایسه میزان هم خوانی طرح ارزشیابی توصیفی قصد شده با اجراشده در مدارس ابتدایی ناحیه یک شیراز |
|
پژوهش های برنامه درسی |
موانع تحقق اهداف برنامه درسی فرآیند محور علوم تجربی دوره راهنمایی تحصیلی از دیدگاه معلمان ... |
|
پژوهش های برنامه درسی |
ارزیابی قابلیت های کار آفرینی دانشجویان ؛ باز اندیشی در ماموریت های برنامه درسی آموزش عالی |
|
پژوهش های برنامه درسی |
ارزیابی دوره های آموزشی ضمن خدمت معلمان استان مازندران ... |
|
پژوهش های برنامه درسی |
بررسی میزان برخورداری کتابهای هدیه های آسمانی دوره ابتدایی ... |
|
پژوهش های برنامه درسی |
بررسی مقایسه ای عملکرد نظارتی سر گروه های ... |
|
مطالعات آموزش و یادگیری مجله علمی - پژوهشی |
رابطه باورهای برنامه درسی معلمان بر ترجیح سبک ... |
|
پژوهش های برنامه درسی |
مطالعه تطبیقی برنامه درسی آموزش فناوری در ایران با کشورهای ژاپن و مالزی |
پایان نامه های راهنمایی شده
|
عنوان |
|
تاثیر بازی های رایانه ای بر رشد خلاقیت و رشد اجتماعی کودکان پیش دبستانی شهر شیراز |
|
بررسی رابطه ی انگیزه پیشرفت ، عزت نفس و میزان تحصیلات با خلاقیت مربیان پیش دبستانی شهرستان ارسنجان |
|
مقایسه تاثیر آموزش از طریق کلاسهای الکترونیکی و سنتی بر خلاقیت و پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی در دانش آموزان پسر دوم ابتدایی ناحیه 2 یزد |
|
تاثیر آموزش سفالگری بر خلاقیت و توانایی های ادراکی – حرکتی کودکان بشرویه |
|
اثر داستانهای فلسفی دانش آموزان اول ابتدایی بر رشد تفکر فلسفی آنها |
|
بررسی میزان اثر بخشی روش ایفای نقش در یادگیری مفاهیم علوم تجربی دوره پیش دبستانی |
|
بررسی تاثیر آموزش فلسفه به کودکان از طریق ادبیات کودک بر مهارتهای شهروندی نو آموزان پیش دبستانی شهر شیراز در سال تحصیلی 88-89 |
|
بررسی تاثیر هنر نقاشی بر میزان رشد مهارتهای اجتماعی کودکان دوره پیش دبستانی |
|
بررسی و مقایسه میزان و نوع مطالعه مدیران چهار دوره تحصیلی ابتدایی، راهنمایی ،متوسطه و پیش دانشگاهی استان فارس و راههای ترغیب به مطالعه از نظر آنان |
|
رابطه باورهای معرفت شناختی و پیشرفت تحصیلی ریاضی |