پردیس شهید رجایی فارس

تمدید مهلت نام نویسی دانشجویان متقاضی بهرمندی از جوایز تحصیلی بنیاد نخبگان

مهلت نام نویسی دانشجویان متقاضی بهرمندی از جوایز  تحصیلی بنیاد نخبگان  در همه مقاطع و دانشگاه های استان تا تاریخ 10 مرداد 95 تمدید شده است.

بنیادملّی نخبگان تسهیلات ویژه ای را در قالب چهار جایزة آموزش، پژوهش، فنّاوری و فرهنگ شامل موارد متعددی از قبیل رتبة دانشجویی ،اعتبارهای آموزش یاری ، پژوهش یاری ، فن یاری ، توان مندی آموزشی ، ارتباطات علمی ، توان مندی کارآفرینی و فرصت مطالعاتی و ... به دانشجویان صاحب استعداد برتر دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور اعطا می کند.

شرایط بهره مندی و مهم ترین نکات این جوایز به شرح زیر است:

  • دانشجویان دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری حرفه ای ،دکتری تخصصی همۀ رشته ها و دکتری تخصصی و فوق تخصصی رشته های علوم پزشکی که در سال های مجاز تحصیل در یکی از دانشگاه ها یا مراکز آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشغول به تحصیل می باشند، می توانند از این جوایز بهره مند شوند.

 

شرط لازم: متقاضیان برای بهره مندی از این جوایز باید دارای دست کم یکی از ویژگی های زیر و حائز بیشترین امتیاز از فعالیت های نخبگانی باشند:

الف.کسب مدال طلا ، نقره یا برنز در المپیادهای دانش آموزی ملّی و جهانی؛

ب. کسب رتبة برتر در آزمون های سراسری ورود به دانشگاه های کشور (رتبه های کشوری زیر 1000 ورود به دورة کارشناسی یا دکتری حرفه ای در گروه های ریاضی و فنی، تجربی، علوم انسانی، هنر یا زبان های خارجی، رتبه های زیر 50 در مجموعة امتحانی در دورة کارشناسی ارشد)؛

ج. کسب رتبة اول تا سوم در المپیادهای ملّی دانشجویی؛

د. کسب رتبة برتر در آزمون های سراسری علوم پزشکی کشور اعم از آزمون های جامع، پیش کارورزی، دستیاری در رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی و دستیاری فوق تخصصی پزشکی؛

ه. کسب عنوان دانشجوی ممتاز دانشگاه ها؛

و. کسب عنوان دانشجوی نمونة کشوری؛

ز. برگزیده شدن در جشنواره های علمی،پژوهشی، فنّاورانة مورد تأیید بنیاد ؛

ح. برگزیده شدن در مسابقات قرآنی مورد تأیید بنیاد؛

ط. فعالیت های هنری یا ادبی برجسته؛

ی. برگزیده شدن در مسابقه های ملی و جهانی مهارت؛

ک. ثبت اختراع برگزیده براساس آیین نامة شناسایی و پشتیبانی از اختراع های برگزیده؛

- مصادیق فعالیت های نخبگانی دارای امتیاز به شرح زیر است:

الف. موفقیت های علمی در دانشگاه (آموزشی، پژوهشی، فنّاورانه و ...)؛

ب. کسب جایزه های تحصیلی بنیاد؛

ج. کسب رتبة برتر در آزمون های علمی (مانند کنکور، آزمون های سراسری علوم پزشکی، المپیادهای دانشجویی و ...) ؛

د‍. برگزیده شدن در جشنواره های علمی،پژوهشی، فنّاورانة مورد تأیید بنیاد (مانند جشنواره های خوارزمی، رازی، فارابی، رویش، شیخ بهایی و ...)؛

ه‍. برگزیده شدن در جشنواره های معتبر ادبی و هنری یا فعالیت های قرآنی مورد تأیید بنیاد.

 

یاد آوری 1: بررسی داشتن حد نصاب لازم و کسب بیشترین امتیاز در بین متقاضیان، بر اساس فعالیت های نخبگانیِ اعلام شده توسط متقاضی، از طریق سامانة اطلاعاتی بنیاد ملی نخبگان (سامانه ثریا) محاسبه و نتیجۀ آن از طریق همان سامانه به متقاضی اعلام می شود.

یادآوری 2: دانشجویان دانشگاه های شیراز و علوم پزشکی شیراز  از طریق دانشگاه محل تحصیل خود به بنیاد نخبگان استان معرفی می شوند و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به صورت متمرکز از طریق سازمان مرکزی دانشگاه به بنیاد ملّی نخبگان معرفی می شوند.

شرط کافی: دانش آموختگان باید اولاً حدنصاب لازم را از فعالیت های نخبگانی (شامل فعالیت­های فنّاورانه، پژوهشی و آموزشی) به دست آورند و ثانیاً حائز بیشترین امتیاز در بین سایر متقاضیان باشند

نکات قابل تامل:

  • بررسی پروندة دانشجویان منوط به ثبت کامل اطلاعات متقاضی در سامانة اطلاعاتی بنیاد (soraya.bmn.irhttp://) است که می بایست  توسط دانشجوی  متقاضی انجام گیرد.

باتوجه به اینکه امتیازهای دانشجویان به کمک نرم افزار تخصصی محاسبه می شود لازم است:

الف) همة اطلاعات به طور کامل در سامانه بارگذاری شود.

یادآوری های مهم:

  • چنانچه در هر مرحله از بررسی مشخص شود متقاضی اطلاعاتی خلاف واقع را بارگذاری کرده است، متقاضی نه فقط از این جایزه بلکه از تمامی تسهیلات بنیاد محروم می شود و عدم صداقت وی به دستگاه های ذی ربط اعلام و به لحاظ حقوقی نیز موضوع پیگیری می شود.
  • تحویل اطلاعات ، بررسی اطلاعات و اعلام نتایج صرفاً از طریق سامانة اطلاعاتی بنیاد و به شکل الکترونیکی صورت می پذیرد، بنیاد به هیچ عنوان پاسخ گوی حضوری نیست.

 

با تشکر و آرزوی موفقیت

بنیاد نخبگان استان فارس


نظرات کاربران