پردیس شهید رجایی فارس

کیفیت را به فرهنگ تبدیل کنیم

دکتر مهرمحمدی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان در دومین نشست هم اندیشی و بالندگی حرفه ای نیروهای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، ضمن سخنانی پیرامون ضرورت التزام به کیفیت، گفت: التزام ما به کیفیت در ابعاد مختلف، یک التزام صوری یا تشریفاتی نیست؛ کیفیت را شرط بقا می دانیم.

وی، افزود: بزرگترین تغییر در دانشگاه کمک به تکوین این فرهنگ است، البته این امر مانند هر تغییر ماندگار دیگری با تدریج و تانی همراه است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: باید شاخص هایی را  تعریف و از طریق آن ها این هدف کلان را تعقیب نماییم. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یک اقدام استراتژیک برای تحریک ساختاری کیفیت ایجاد رقابت در حوزه تربیت معلم است. نهادهای صاحب صلاحیت علمی، تربیتی و فرهنگی اگر بتوانند با مجوز هیات امناء و تحت نظارت فزآیندی و برآیندی دانشگاه فرهنگیان به امرتربیت معلم بپردازند، رقابتی ایجاد می شود که منافع آن متوجه نظام تعلیم و تربیت و نسل آینده کشور خواهد شد.

دکتر مهرمحمدی ادامه داد: پبشنهاد من این است که دانشگاه فرهنگیان به عنوان نهاد مادر و مرجع در تربیت معلم ایفای نقش کند و جریان تربیت معلم را در کشور مدیریت نماید. در این رویکرد بخشی از کار تربیت معلم در نهادهای ذیصلاح دولتی و غیر دولتی اتفاق خواهد افتاد.

 


نظرات کاربران