پردیس شهید رجایی فارس

هفتمین جلسه هیأت امناء دانشگاه فرهنگیان برگزار شد

هفتمین نشست هیأت امناء دانشگاه فرهنگیان با حضور دکتر فانی، وزیر آموزش و پرورش، دکتر مخبر دزفولی، دبیرکل شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر نوید دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، سلیمی جهرمی رئیس مرکز نیروی انسانی و فناوری  اطلاعات و مهرمحمدی سرپرست دانشگاه و  سایر اعضاء هیأت امناء برگزار شد.

شایان ذکر این که جلسه 8 مهرماه  سومین نشست هیأت امناء دانشگاه فرهنگیان در سال 1394 است که به  شکل فوق العاده و به پیشنهاد  اعضاء در سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.

دستور کارهای پیش بینی شده  برای این نشست بالغ بر 22 مورد بود که در زمان سه ساعته جلسه، نه(9) دستور بررسی و با برخی اصلاحات مورد تصویب قرار گرفت. از مصوبات مهم این نشست می‏ توان به اصلاح مصوبه سال گذشته مبنی بر تطبیق وضعیت مدرسان اشاره کرد که شمول این مصوبه را فراگیرتر می سازد.

 مصوبات دیگر این نشست شامل تعیین شرکت حسابرس برای بررسی عملکرد مالی سال‏های 1393 و 1392؛ امکان مشروط استمرار فعالیت‏ های نیروهای قراردادی که از ابتدای سال 1391 بکارگرفته شده ‏اند؛ بکارگیری اعضای قراردادی در برخی از مشاغل موضوع ماده ( 7 ) آئین نامه مالی معاملاتی؛ اصلاح  مواد 57، 58، 62، 87 و 96  آیین نامه استخدامی اعضاء  هیأت علمی؛ آیین نامه جدید اعضاء غیر هیأت علمی ( پیشنهادی مرکز هیأت های امناء وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)؛ و همچنین تعیین وضعیت مشمولان بند (ز) می‏ باشند. در ارتباط با پیشنهاد  دستور مبنی بر عدم کسر هزینه غذا  دانشجو معلمان، مقرر شد در صورتی که سازمان مدیریت و برنامه ‏ریزی کشور در بودجه سال 1395 دانشگاه یارانه لازم را جهت تهیه غذای دانشجویان مطابق با نرخ سایر دانشگاه‏ ها  پیش‏ بینی نماید، از ابتدای سال 1395 سی و پنج درصد مذکور از دریافتی دانشجویان کسر نشود.

هیأت امناء در خصوص تبدیل وضعیت کارکنان رسمی دانشگاه مقرر نمود فقط آن دسته که دارای مدرک دکتری تخصصی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند مشروط به نیاز دانشگاه به رشته آنان و کسب حداقل هفتاد درصد امتیازات طبق آیین نامه ارتقاء با تأیید کمیسیون تخصصی هیأت ممیزه دانشگاه، این اعضاء می‏توانند در فرایند تبدیل وضعیت پرونده شان به هیأت مرکزی جذب ارسال شود.

 


نظرات کاربران