پردیس شهید رجایی فارس

قابل توجه تمامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان فارس
عضویت در باشگاه مجازی دانشجو معلمان پژوهشگر دانشگاه فرهنگیان

به نام خدا

معاونت پژوهشی و فنآوری دانشگاه فرهنگیان در راستای تحرک پژوهشی و نهادینه کردن پژوهش و پژوهشگری در بین دانشجومعلمان دانشگاه و امکان­سنجی لازم برای تأسیس تشکلی پژوهشی- دانشجویی با رویکرد شناسایی، عضو­گیری، آموزش و بکارگیری پژوهشگران دانشجو معلم، درصدد است «باشگاه مجازی دانشجومعلمان پژوهشگر دانشگاه فرهنگیان» را تأسیس نماید. دانشجویانی که مایل به عضویت در این باشگاه باشند، می­توانند با توجه به شرح دستورالعمل ذیل و دارا بودن حداقل یکی از شرایط عضویت در باشگاه، فرم عضویت اولیه باشگاه را همراه با مدارک مستند، به معاونت آموزشی و پژوهشی پردیس محل تحصیل خود تحویل دهند تا از طریق سامانۀ اداری به معاونت پژوهشی و فنآوری دانشگاه ارسال شده و پس از بررسی و ارزیابی، اقدام قانونی لازم در جهت تأسیس باشگاه و آغاز فعالیت قانونی آن معمول گردد.

 

الف - شرایط عضویت

اعضای باشگاه شامل دانشجو­معلمانی خواهند بود که در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل هستند و حداقل دارای یکی از شرایط ذیل هستند.

  1.  دانشجویانی که دارای رتبۀ 100-1 در کنکور سراسری سازمان سنجش باشند.
  2. دانشجویانی که میانگین معدل آن­ها هنگام تحصیل در دانشگاه فرهنگیان از 19 به بالا باشد.
  3. دانشجویانی که در المپیادها و جشنواره های علمی (کشوری و خارج از کشور) دارای رتبۀ 10- 1 هستند.
  4. دانشجویانی که حداقل دارای یک جلد کتاب منتشر شده از انتشارات معتبر هستند.
  5. دانشجویانی که حداقل دارای یک مقاله علمی در نشریات علمی معتبر یا دو مقاله در همایش های علمی معتبر  باشند.
  6. دانشجویانی که حداقل دارای یک طرح پژوهشی تصویب شده یا به انجام رسیده باشند.
  7. دانشجویانی که صاحب اختراع یا اکتشاف به ثبت رسیده و تأیید شده توسط مراجع ذی­صلاح باشند.
  8. دانشجویانی که در پروژه تولید نرم­افزار همکاری و نقش داشته­اند و نرم­افزار تولیدی آن­ها به ثبت رسیده است.
  9. دانشجویانی که حداقل 50 امتیاز از فرم امتیاز دانشجو معلمان پژوهشگر را (فرم مربوط به برگزیدگان دانشجومعلم هفته پژوهش) کسب نمایند.
  10. دانشجویانی که عضو بنیادملی نخبگان کشور باشند.
  11. رؤسای پردیس­ها می­توانند دو نفر از دانشجو­معلمان پردیس یا مرکز تحت مسئؤلیت خود را که دارای شرایط یاد شده نیستند اما استعداد و توانایی فعالیت پژوهشی را دارند با ذکر دلایل انتخاب برای عضویت در باشگاه به معاونت پژوهشی و فناوری معرفی نمایند. این دسته از دانشجویان پس از انجام مصاحبه تخصصی و احراز توانایی ایشان، به عضویت اولیه باشگاه پذیرفته خواهند شد. عضویت این افراد مادامی که یکی از بندهای یادشده در شرایط عضویت را احراز ننمایند موقت (حداکثر یک­ساله) خواهد بود.

 

ب- شیوۀ عضویت در باشگاه

  1. کامل کردن فرم عضویت باشگاه.
  2. ضمیمه نمودن مدارک مربوط به هربندِ شرایط عضویت.
    1. دانشجویان لازم است مدارک مربوط به هربند فرم عضویت را در پوشه­ای جداگانه قرار دهند و به نام همان بند نام­گذاری کرده و پوشه­های مدارک و استنادات بندها را در پوشه­ای به نام خود قرار داده، در­ قالب فشره (zip) به معاونت آموزشی و پژوهشی پردیس / مرکز محل تحصیل خود تحویل دهند.
    2. علاوه بر اسکن مدارک و مستندات هر بند، صفحه روی جلد و صفحه شناسه (مشخصات) کتاب، صفحه روی جلد مجله و نشریات و صفحه اول مقاله باید در استنادات مربوط به کتاب و مقاله اسکن گردد.
    3. معاونت آموزشی و پژوهشی پردیس­ها و مراکز پس از دریافت فایل دانشجویان؛ (شامل فرم عضویت تکمیل شده همراه با مدارک و استنادات) آن را از طریق اتوماسیون به معاونت پژوهشی و فنآوری دانشگاه ارسال می نمایند.
  3. معاونت پژوهشی بعد از بررسی مدارک، تأیید یا رد عضویت اولیه متقاضیان را به اطلاع پردیس ها و مراکز مربوط خواهندرساند و پس از تأسیس و فعالیت رسمی باشگاه حسب مقررات مربوط برای پذیرفته­شدگان باشگاه، کارت عضویت صادر خواهدکرد.
  4. در مراحل بعدی از دانشجویان عضو، جهت شرکت در همایش­ها، کارگاه­های آموزشی و پژوهشی­ و فعالیت­های پژوهشی­کاربردی، دعوت به عمل خواهد آمد.

 

آدرس پست الکترونیک موقت «باشگاه مجازی دانشجومعلمان پژوهشگر دانشگاه فرهنگیان»farbash@cfu.ac.ir می باشد. دانشجویان می توانند ایده ها و سؤالات خود را از طریق این آدرس مطرح و در صورت لزوم با شماره 87751121 دکتر هادی دهقانی یزدلی تماس حاصل نمایند.

 


نظرات کاربران